Nepstupn dokument, nutn pihlen

A résben van a kkv-k nagy lehetősége

2018.02.14, Forrás: Piac&Profit (http://www.piacesprofit.hu)

Ha egy cégben nincs értékesítési stratégia, akkor a bevétel csak véletlenszerűen csordogálhat be. Ennél már csak egy rosszabb eset létezik, ha van stratégiánk, de rossz. Szakértőnk segítségével bemutatjuk, hogy milyen sales stratégiák léteznek és mi az, amelyet érdmes követnie a kis- és középvállalkozásoknak.

Piacvezető sales stratégia

A piacvezető vállalatoknak legnagyobb a piacrészesedése, ő diktálja az árakat a többieknek, megelőzi őket az új termékek bevezetésében, és általában a legtöbb árut ő adja a piacra. Ez jó eséllyel nem te vagy, hanem inkább a Coca Cola. Ha mégis ezt az utat választod kis – vagy középvállalkozóként, ne vegyél fel kölcsönt a családi házra. Ez a nagyok stratégiája, nem a tied.

Ide tartoznak a következők stratégiák:

  • Pozícióvédelem
  • Ellentámadás
  • Megelőző védekezés
  • Rugalmas védelem
  • Visszavont védelem
  • Oldalba támadó védekezés

Piackihívó sales stratégia

Ilyen versenystratégiával rendelkezhet az a vállalkozás, amely felfutó pozícióban van, de nem piacvezető, amely erőteljesen törekszik piaci részesedése növelésére. Ehhez támadó stratégiára van szüksége, például ilyenekre:

  • Frontális támadás
  • Átkaroló támadás
  • Oldaltámadás
  • Kikerülő támadás
  • Gerillatámadás

A teljes cikk megtekintéséhez, kérjük kattintson

 

Annak érdekében, hogy az Önnek legjobb olvasási élményt nyújthassuk oldalunkon, cookie-kat használunk. A cookie-król, illetve használatukról részletesebb információkat a következő linken találhat: here. Amennyiben a "folytatás" gombra kattint, vagy tovább használja oldalunkat, Ön tudomásul veszi a cookie-k használatát.