Nepstupn dokument, nutn pihlen
Do not fill this:

Csak előfizetőknek hozzáférhető tartalom!

Ehhez a dokumentumhoz csak az AF Alap | AF Alap (2) | AF Prémium | AF Prémium plusz előfizetői férhetnek hozzá.

A dokumentum nézőképe:

Döbbenetes székhelyszolgáltatási káosz jön – IV. rész

Garantált 2017.07.13, , Forrás: Verlag Dashöfer (http://www.dashofer.hu)

A székhelyszolgáltatás alkotmányossági aggályokat felvető hatálybalépésének és az írásos szerződés könnyedén „átléphető” előírásait már előző cikkeinkben már kielemeztük. Most vegyük sorra milyen ingatlanjogi szabályokat kellene betartania a székhelyszolgáltatónak, persze csak akkor, ha nem jön rá, hogy a rendelet itatható előírásainak átlépése nem is jár szankcióval. Figyelem! Csak erős idegzetűek számára!

A 2017.07.01-től hatályos rendelet részletszabályainak ingatlant és egyéb kérdéseket érintő szabályozása és várható hatása a következők szerint összegezhető:

1.§ (4) Székhelyül csak olyan ingatlan szolgálhat, amely a megbízott székhelyszolgáltató kizárólagos tulajdonában áll, vagy amelyre a megbízott használati jogát az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezték.

Ezzel a szakasszal van a legtöbb probléma. Egyrészt nem világos, hogy a Ctv. szerinti felhatalmazásból ez miként következik, de a használati jog alapján történő hasznosítást a Ptk kifejezetten tiltja (Ptk. 5:159.§). A cégbírók már többször leszögezték, hogy nincs és nem is lehet ellenőrzési funkciója a bíróságoknak, így nem várható, hogy egyenként lekérdezik és végigböngészik az ingatlanok tulajdoni lapját, hogy megtalálják rajta vagy a székhelyszolgáltatót, mint tulajdonost, vagy mint hasznosítót (haszonélvezőt).


Ehhez a dokumentumhoz csak az AF Alap | AF Alap (2) | AF Prémium | AF Prémium plusz előfizetői férhetnek hozzá.


Tudjon meg többet az Adófórum Szakmai Tudástárról!