Kedves hvanna!
Teljesen kezdő vagyok rehabilitációs hozzájárulás témájában. Tudnál esetleg segíteni, hogy ha 2009-ben mondjuk nem volt kötelezett rehabot fizetni az alapítvány, mert az átlagos statisztikai létszám nem érte el a 20 főt, de 2010-ben növeli a létszámát, akkor első ízben 2010.04.20-án kellene előleget fizetni, akkor melyik átlagos statisztikai létszámot kell figyelembe venni, az első három hónapét? Ha egy példát veszünk a létszám alakulása mondjuk:
Január 21, február 22, március 19. 21+22+19=62/3=20,7 fő vagyis 20,7 * 5%=1,035 fő után kell megfizetni a rehabot vagyis 1 fő után ami 964.500,-Ft, ennek a negyed részét kell bevallani és megfizetni?
Ha a fenti létszámba van egy rendszeres szociális járadékban részesülő személy (aki napi 6 órában van foglalkoztatva, de ez azt hiszem nem számít, mert akkor is 1 fő), mert a munkaképesség csökkenése eléri az 50%-ot, akkor az átlagos stat. létszám ami 1,035- 1 fő= 0,035, vagyis ebben az esetben nem kell fizetni és bevallani sem rehabot?
Várom válaszod!
Szia !
Nem vagyok gyakorló bevalló, de próbáltam megkeresni a rendelkezést.az alábbi eligazitást találtam:
http://dusikandrea.wordpress.com/2009/12/21/rehabilitacios-hozzajarulas-zsebbevago-valtozas-2010-januar-1-tol/
(Flt. 42/A. §)
A kvóta teljesítése, illetve a hiányzó létszám a munkavállalók és a foglalkoztatási kötelezettségben figyelembe vehető megváltozott munkaképességű munkavállalók átlagos statisztikai állományi létszámának összevetéséből határozható meg, a statisztikai állományi létszám számítása során 1 tizedes jegyig lehet kerekíteni Az átlagos statisztikai állományi létszám fogalmáról, tartalmáról, számításának módjáról az Útmutató a munkaügyi statisztikák kiöltéséhez c. KSH Útmutató rendelkezik (elérhető a KSH honlapján az Adatgyűjtésekhez közzétett letölthető útmutatók közt.)
A rehabilitációs hozzájárulást a fizetésére kötelezett munkaadó maga vallja be, állapítja meg, és közvetlenül fizeti be az állami adóhatóságnál vezetett számla javára.