Az elektronikus ügyintézés torkán akadt a kormányhivatalok egészségbiztosítási részlegeinek. A problémát ismét állami informatikusok okozzák, akik a sok-kattintásos, lehetetlen programjainak az alkalmazását a gyakorlatban a hivatalnokok elutasítják. A táppénz-hozzájárulási határozatok terén az adóhatóság vakon befogadja a kormányhivatal által átküldött adatokat és felkönyveli a határozatokat az adófolyószámlára.
A munkáltatók táppénzhozzájárulás fizetésére kötelezettek Magyarországon, még a terhességi táppénz után is, ráadásul még mindig zavaros regisztrációs szabályok vannak érvényben a táppénzigénylésre. A kormányhivatalok által kezelendő táppénz-megállapítás és táppénz-hozzájárulás kiszabása évek óra informatikai fejlesztésre szoruló szakterület. Ezt a közterhet a kormányhivatal szabja ki, és szabálytalan formában és módon kézbesíti azt 2018.01.01 óta!
Ha egy táppénzhozzájárulási határozat kormányhivataltól egy munkavállaló táppénze után papíron érkezik, akkor az nem joghatályos közlés! A határozat akkor sem jogszerű, ha az nem került megfellebbezésre, pusztán annak a ténynek az okán, hogy nem cégkapun, magánszemély munkáltatók esetén ügyfélkapura érkezett.
Ha mégis egy munkáltató a kézbesítés szabálytalansága okán megfellebbezi a határozatot, akkor rendre a kormányhivatal elsőször igyekszik egy másik okot találni, amiért visszavonja a határozatot, sőt az indoklásból a fellebbezési indokot is kihagyják, hiszen azt saját hatáskörben vonták vissza, „másik ok” miatt. Ezután már szabályosan, elektronikus úton érkezik a határozat.
Egy konkrét esetben a kormányhivatali ügyintéző arról számolt be telefonon, hogy a határozatok cégkapura való kézbesítése annyira bonyolult és lassú folyamat, hogy kényszerűségből történik papíron a kézbesítés!
A táppénzt megállapító és a táppénz-hozzájárulási kiszabását intéző informatikai rendszer jogi helyzete sem világos. Egyrészt a táppénz megállapítása…