Nepstupn dokument, nutn pihlen

Informatikai és eljárási problémák az adóhatóságnál II.

2018.05.28, , Forrás: Verlag Dashöfer (http://www.dashofer.hu)

Levélszemét, össze-vissza zajló elektronikus kézbesítés, ügyfélkapus azonosítási hibák, és silány tartalmú értesítés a kézbesítési vélelemről. A NAV hétköznapjai ilyen informatikai és eljárási hibák mentén telnek, amiről már az előző részben szót ejtettünk. Most jöjjön a többi, finomhangolást igénylő terület.

Az adóhatóság informatikusai lehetővé tették, hogy az ügyfélkapus üzenet tárgya és a mögöttes üzenet neve eltérjen. Ezért egyre több olyan üzenet érkezik, amely a címzett – tehát például a könyvelő – adóazonosító számát tartalmazza, és azt, hogy „Értesítés”. A hivatal azonban nem rá vonatkozóan kívánt közölni valamit, hanem az egyik ügyfelével kapcsolatosan. Az ilyen hivatali trükközésnek semmi értelme.

A Magyar Állam NAV által irányított cége, a Pillér Kft, amelyet egy idős informatikus vezet. Ez a cég felelős – többek között – az adóbevallások programozásáért. Megírták a 17HIPA nyomtatványt, ami az elmúlt évtized elektronikus formjainak mélypontja. Alig van benne logikai ellenőrzés, nem csoda, hogy az önkormányzati adóhatóságok lázonganak a befogadása ellen, pedig egyre több adózó dönt úgy, hogy a NAV oldaláról letölthető nyomtatvánnyal kezeli le a bevallást. Persze ez is meg fog oldódni egyszer, addig meg a felesleges ügyintézéssel okozott kárnak természetesen nem lesz felelőse.

 

Annak érdekében, hogy az Önnek legjobb olvasási élményt nyújthassuk oldalunkon, cookie-kat használunk. A cookie-król, illetve használatukról részletesebb információkat a következő linken találhat: ide. Amennyiben a "folytatás" gombra kattint, vagy tovább használja oldalunkat, Ön tudomásul veszi a cookie-k használatát.