Nepstupn dokument, nutn pihlen
kijelölés
Input:

Z generáció a munkaerőpiacon – Miért akadnak el, és mit tehetnek a cégek?

Garantált 2025.10.29, Forrás: Verlag Dashöfer (http://www.dashofer.hu)

A Z generáció (az 1995 és 2010 között születettek) ma már egyre nagyobb számban van jelen a magyar munkaerőpiacon. Fiatalok, ambiciózusak, digitálisan magabiztosak, és szeretnének gyorsan fejlődni.

Ugyanakkor sokszor akadályokba ütköznek: hiába keresik az előrelépési lehetőségeket, sok cégnél nem látják tisztán a karrierutakat.

Ez a helyzet nemcsak külföldön jellemző. Magyarországon is egyre több Z generációs fiatal tapasztalja, hogy bár szívesen tanulna és dolgozna, a vállalati struktúrák nem mindig nyújtanak számukra perspektívát. Az eredmény? Sok fiatal pályakezdő rövid időn belül munkahelyet vált – nem azért, mert kalandvágyó „job hopper”, hanem mert egyszerűen nem látja a jövőt az adott cégnél.

Mit keres a Z generáció?

  1. Fejlődési lehetőséget – Továbbképzés, mentorálás, új technológiák elsajátítása.
  2. Átlátható karrierutat – Világos lépések, hogy hová juthat el egy belépő pozícióból.
  3. Érdemi feladatokat – Nem csak adminisztrációt vagy gyakornoki jellegű tevékenységeket, hanem felelősséget és kihívást.
  4. Visszajelzést és törődést – A fiatal munkavállalók fele érzi úgy, hogy a cége nem foglalkozik eléggé a jövőjével.

A magyar munkaerőpiaci helyzet

Magyarországon a munkaerőhiány régóta égető kérdés,

 

Annak érdekében, hogy az Önnek legjobb olvasási élményt nyújthassuk oldalunkon, cookie-kat használunk. A cookie-król, illetve használatukról részletesebb információkat a következő linken találhat: ide. Amennyiben a "folytatás" gombra kattint, vagy tovább használja oldalunkat, Ön tudomásul veszi a cookie-k használatát.