Nepstupn dokument, nutn pihlen
Input:

8 hiba, amit a cégek elkövetnek, amikor munkaerő-közvetítővel dolgoznak

Garantált 2025.10.24, Forrás: Verlag Dashöfer (http://www.dashofer.hu)

A munkaerő-közvetítő vagy személyzeti szolgáltató cégekkel való együttműködés sok vállalat számára jelenti a megoldást a munkaerőhiány, a projektszezonális igények vagy a gyors toborzási feladatok kezelésére.

Egy jó partner rengeteg terhet levehet a HR válláról – de csak akkor, ha a kapcsolat tudatosan, jól szervezetten és bizalomra építve működik.

A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy a cégek gyakran elkövetnek olyan hibákat, amelyek nemcsak a folyamatot nehezítik meg, hanem hosszú távon a vállalat hírnevét és hatékonyságát is befolyásolják.

Az alábbiakban bemutatjuk a 8 leggyakoribb hibát, és azt is, hogyan kerülhetők el.

Homályos elvárások és félreérthető tájékoztatás

Sok együttműködés már az elején zátonyra fut, mert a megrendelő nem ad elég pontos képet arról, kit is keres. Ha a pozíció, a feladatkör vagy a kívánt kompetenciák nincsenek egyértelműen megfogalmazva, a közvetítő sem tud jó jelölteket hozni.

Megoldás:

Legyen részletes és konkrét a brief. Írd le nemcsak a szakmai elvárásokat, hanem a csapatkultúrát, a vezetési stílust, és azt is, milyen személyiségtípus illik a szervezetbe.

Túlzottan gyors eredményvárás

Sok vezető azonnali megoldást vár: „három napon belül küldjetek jelölteket!”

A valóság azonban az, hogy a jó szakemberek felkutatása időbe telik – különösen hiányszakmákban. A túlzott nyomás a minőség rovására mehet.

Megoldás:

Állíts fel reális határidőket, és beszéld át a szolgáltatóval a munkaerőpiaci helyzetet. Egy őszinte párbeszéd segít elkerülni a csalódást és a kapkodást.

Az ideiglenes munkatársak kihagyása a csapatból

Gyakori hiba, hogy a kölcsönzött vagy külsős munkatársakat „külön kasztként” kezelik. Ez gyengíti a lojalitást, rontja a motivációt, és növeli a hibák kockázatát.

Megoldás:

Az ideiglenes dolgozó is a csapat része. Biztosíts neki betanítást, bevonást, visszajelzést – így gyorsabban beilleszkedik és hatékonyabban dolgozik.

Nincs folyamatos kommunikáció

Sok vállalat úgy gondolja: ha egyszer leadta a megbízást, a többi a szolgáltató dolga. Ilyenkor hetekig nincs visszajelzés, majd hirtelen kiderül, hogy a jelöltek

 

Annak érdekében, hogy az Önnek legjobb olvasási élményt nyújthassuk oldalunkon, cookie-kat használunk. A cookie-król, illetve használatukról részletesebb információkat a következő linken találhat: ide. Amennyiben a "folytatás" gombra kattint, vagy tovább használja oldalunkat, Ön tudomásul veszi a cookie-k használatát.